det som funkar bättre utan rubrik

solkatter

hjärnspöken

min oranga katt

 

jag vet inte hur man stavar till orangt

 

ord som ger vackra ljud

namn som jag vill kalla mina barn

livet vid en väderkvarn

måste vara friskt

min bästa vän är lesbisk

 

paragraf ett

vad betyder det ens?

 

ben som springer utan ork

torra kläder som hänger på tork

vi är absurda

abnorma

abstrakta

som solkatten i min skugga

det tama rådjuret i min skog

 

två

vem vill veta?

 

möglet i min pappas kylskåp

jag skriker fan till alla som slåss

vad kommer det bli av oss?

 

tre

oranget

orangt

orange?

o.r.an.gol.e.eaoa??????????

 

jag målar utan pensel

tar betalt

finner tårar i något vackert

visst fan är allt banalt

svag fast med styrka

ledsen utan tårar

tårar utan känslor

och med tiden blir det svårare

 

fyra

du låtsas inte bry dig

 

jag säljer korvar som ett yrke

sväljer stenar, älskar död

jag tycker om dig ganska mycket

mitt hjärta brinner utan glöd

 

fem

allt du tänker är min melodi

 

jag sover när jag är vaken

allting gnisslar här inuti

jag vill dansa när du är naken

målar mig själv med fingerfärg

jag söker svar som saknar fråga

min backe sluttar utan råga

och allt jag vill minnas finns i dig

 

sista

som ett rådjur på nära håll

som en elakartad cysta

du är min gnista mellan stenar

du är min gast i en film en gång

allt som någonsin fanns i min baktanke

vet inte ens hur man stavar till orangt

allt du viskar är briljant

regnbågen glittrar

mitt hjärta river

vill hitta meningen när jag skriver

dina ögon skimrar i violett trots att dom är bruna

alla dagar är förbliflugna och solen har gått ner

 

och det du inte längre ser

är solkatter kela med gatan

#1 - - Anonym:

Mer<333333

/Gabrielle

Upp