världen, den har alltid varit lika grå

sitter här och lyssnar på navid modiri & gudarna på min lillebrors dator som är ofattbart snabb och bra, för min egna är helt ofattbart sämst. har ett oändligt hat inombords för tillfället, och förlåt för det, för hat är inte bra, och det vet jag. hat är ett starkt ord, och det som finns där inne i mig kanske inte ens är hat, men det känns då fan som det i alla fall. jag hatar ingen människa, hatar bara ALLA MÄNNISKOR TILLSAMMANS. snacka om tragiskt. mänskligheten är så jävla frustrerande bara, blir så förbannad på allt. 
 
min största dröm just nu är att vilja resa, resa runt hela jävla jorden, se allt det där man fått höra om i skolan. se alla öar, alla oaser, alla djunglar, alla stränder, alla tempel, allt. vill se. men någonting jävligt irriterande står i min väg: pengar. jag hatar pengar. hatar folk som har mycket pengar som använder dom till någonting dumt, hatar att själv inte ha pengar, hatar de som delar ut pengar orättvist, hatar HATAR pengar. det blir aldrig rätt. varför ska jag och städerskan på mitt jobb tjäna lika mycket när hon är säkert 50 år och jag inte ens är 20? varför ska jag tjäna 93 kronor i timmen när vissa av mina vänner tjänar 140? det är så jävla orättvist, när vi gör i stort sett samma sak. och varför ska jag skatta lika mycket som en människa på 40 bast som har en utbildning och har ett "riktigt yrke?". JAG FATTAR FAN INTE. 
 
hawaii, kina, venezuela, jamaica, indien, fiji, sydafrika, laos, zanzibar, madagaskar, nya guinea, alaska.
 
jag vill se. se, uppleva. och jag har jobbat ARSLET av mig. bor hemma, betalar hyra, mat, busskort, mobil, etc, hade lika väl kunnat bo själv i stort sett för utgifterna blir typ lika höga. min lön hamnar på ca 10000 efter skatt i månaden om jag har tur. kan lägga undan 6-7000 i månaden om jag verkligen snålar. men det är svårt, för då får jag inte göra NÅGONTING. har inte ens ett busskort just nu för att försöka spara in på pengar, så får gå överallt. haha, är ju bra i och för sig, men ändå. sen är det gymkort, för om man vill må bra så ska man träna och jag litar inte på mig själv att gå ut och springa, så ett gymkort behöver jag. 2500 kr för ett halvår, 1600 för tre månader. helt. jävla. otroligt. blir så jävla arg. och mat är inte att tala om, så JÄVLA svindyrt. 
 
vill bara kunna göra det jag vill, vill inte vara beroende av pengar och andra människor, vill inte behöva slicka folks rövar för att få ett jobb för att få en lön för att få pengar så jag kan göra det jag vill. pengar är skit. människor är skit. jag känner hat.
Upp