and i'm just trying to find a mountain i can climb

 
 
HA. 
detta är andra gången jag utnyttjar min briljanta idé att ha en låttext/låtnamn/whateva som rubrik. känns bra.
helvete vad långt mitt londoninlägg blev. ska inte ha detta så långt. vill bara säga såhär:
gillar du inte regn, grått, skit, bajs, tråkigheter, träd utan löv (blad alltså, inte love), skittråkig färg på alla hus, osv. ÅK INTE TILL GÖTEBORG. alla tjatar som fan om hur bra göteborg är, men seriöst. hur bra är det? jag får typ damp, rullar runt i sömnen och åmar mig. varför bor jag här? nästan tjugo år senare, tjugo år efter min födsel, så bor jag ta mig fan fortfarande i samma stad. okej, samma land hade väl varit onajs men ändå okej, men seriöst, fortfarande samma stad? jag orkar inte. jag saknar det jag inte kan få, och har det jag inte uppskattar. dags för mig att dra känns det som. 
 
var ju på intervju på condeco igår. sa jag det? vet inte, skitsamma. men det var jag i alla fall. typ 10 andra tjejer plus jag. alla var trevliga och skitduktiga. men jag vet inte. jag känner mig så jävla olik alla. fick sitta och täcka över min tatuering med en långärmad tröja och typ hoppas att jag inte skulle glömma av det och typ "dra upp ärmen". vilket jag gjorde iochförsig. var en egentligen ganska trevlig intervju, men jag var nervös som en idiot så sa inte ett enda vettigt ord. skulle presentera mig själv, och efter två ord kom jag på riktigt av mig och sa "eeh jag är nervös, och nu vet jag inte vad jag ska säga". jävligt bra. 
 
varför är man nervös? varför bor man i göteborg? haha, för det är svårt att ändra på det. på båda sakerna. tänk om världen vore enkel. 
 
snart ska jag till kanske vattentornet och fika, men mer troligt till stan och fika. vattentornet stänger för tidigt, och amanda kunde inte förens typ halv 8. ohwell. have it
 
 
ps, cleo är det enda som är bra. i hela världen typ. i alla fall den del av världen jag har sett
 
the strokes - machu picchu
Upp