snöstorm

HAHAHAHAHA ALEX, HÄR FÅR DU EN ÄLSKA-SNÖ-TEXT!

Jag tycker att det är kul med omväxling
För en gångs skull är Göteborg täckt av ett fett lager vit snö  
Vintrarna i Sverige har varit, för det mesta, slaskiga och gråa
Och lite, lite för varma
Jag älskar kyla, jag älskar vinden, och jag hatälskar sura miner

Ta vara på stunden, för just den här sekunden

“Fan, jag kan inte ens komma in i bilen” sa en man
“Jävlar i helvete, varför slängde jag min skyffel förra året? Varför?” sa en annan
“Åh, jag hatar snö, kan den inte bara dra åt helvete?” sa en ilsken flicka i sådär femton års åldern.  

Vi är så vana med att snön inte lägger sig
Mer än några sekunder
Är det därför det kommer som en chock, sådär var tionde år?
Oj, oj, sex decimeter snö, vad i Jesusnamn ska vi ta oss till?
Är jag den enda i Sverige som njuter av Västtrafiks snökaos?

Förkylningar, halsont och snuvig i nästa
Stanna hemma från skolan i nästan hela veckan
Och titta sina ögon fyrkantiga på tjockteve
Med ett paket piggelin i knäet
Mmmmmmmmm!

Men snart smälter snön min vän, du behöver inte oroa dig
För snart saknar du den där vintern 2010 igen
Som en klok man på spårvagnen sa:
“När det inte är snöar önskar ni att det gör det,
men när den väl kommer så fullständigt hatar ni den,
då kastar ni mörka skuggor och förbannelser över den”
socker |
#1 - - ALEX:

tack conne! <3

Upp