london calling

hej min fina, numera regnbågsfärgade blogg! 
nu ska jag lägga upp vackra bilder från london, för det gjorde jag inte när jag skulle berätta min livshistoria i bilder i typ förrförrförrförra inlägget. 
 
detta var VÅRT london:
 
okej, för att berätta en bakgrundshistorie så ni förstår lite, så, såhär var det:
jag, cornelia och felicia bestämde oss för att åka till london helt plötsligt. typ två veckor senare hade vi bokat tur&tur-biljett med ryan air för 400 kr styck, och vi var glada som fan. sen bokade vi hostel som låg vid hyde park, och några dagar senare befann vi oss i london. bilderna nedan visar vår väg till hyde park hostel! 


okej, så detta är alltså min första gång i london. med andra ord är detta den första röda dubbeldäckaren jag någonsin sett. jävlar vad jag tog kort på typ alla dom den första timmen, hahah. 


 
ja, här var vi alltså på vandring mot vårt hostel "hyde park hostel". jag har aldrig bott på hostel förut och hade väl inga förhoppningar med tanke på att priset var 100 kr per natt, och vi valde att sova i sovsal på 20 pers. men det rummet...................... alltså, standarden var väl helt okej, men det var fuktskador i hela rummet, ens bäddset var heeeelt fuktigt och förstört pga detta, och en man som bodde i vårt rum snarkade så jag fick fan gå upp mitt i natten och slå i dörrarna för att han skulle hålla käften (vilket han ändå inte gjorde). det förkom även stölder av bagage osv, dock hände detta inte oss. och lita inte på det där med "frukost ingår" - jo, det gör den ju, men det är fan inte ätbart. jag förväntade mig någon vidrig äggröra eller något annat engelskt, men vi fick alltså det vitaste, tunnaste, mest icke energifyllda brödet man kan tänka sig, som vi fick rosta, med världens vidrigaste marmelad. that's it.
 
men: hostel hyde park var väl ändå ett hostel jag kan rekommendera om man är fattig och snål och inte förväntar sig något bättre!
 
however, ovan och nedan ser ni bilder på vackra hyde park. fint som fan. och mina vackra vänner såklart!
 
 
en rolig sak med hyde park är att det kryllar av ekorrar där. så vill du se en ekorre samtidigt som du ser typ.. gräs, så åk och glo! det roligaste med dessa ekorrar är att de inte är så skygga, så har du med dig någon slags mat så springer dom upp på ditt ben, äter ur din hand, och springer därifrån. hahah asgulliga. 
 
 
SEN!.. kom vi till HYDE PARK HOSTEL. och jag var så arg.. redan i första sekund jag såg honom började han fan snarka
 
 
bra skärpa på bilderna!!!!!!!XD:Pwpts
ne 
men det var ändå kul att ligga och förarga sig över honom. notera att han låg i sin säng varje timme och minut och sekund på dygnet, och alla dessa stunder snarkade han. alltså inget nådigt snark, utan så jävla högt så taket fan ramlade ner nästan. dör.. fick köpa öronproppar för 3,50 jävla pund!! 


 
men som sagt, det var ändå lite kul. så jävla typiskt liksom hahahah.
sen iaf, det första vi gjorde var att åka till primark. köpte på oss all möjlig skit, bland annat var sitt par uggs för 5 pund styck, haahhahaha så jävla kul. uggs suger.
 
här är conne med sin älskade jerry. HAHA skoja, men han var typ lite kär i henne. han bodde i vårt rum. 
 
sen åkte vi till camden! detta var nog dag 2 tror jag. och där fann vi både det ena och det andra, bland annat en indisk affär och hundra matstånd och allt ni kan tänka er. asfett!

 
något jag ångrar att jag inte köpte? JA, man blir så jävla snål när man är på sånna här resor. trots det kom jag hem utan ett enda pund kvar, så det var väl ändå ganka bra att jag snålade. men ändå! såg världens finaste par leggins som var typ röd/svart-spräckliga, och nu kommer jag aldrig se dom igen. dom kostade 9 pund och var därför i mina ögon inte värda just då.. hHhahah helt sjukt, primark gör en så jävla snål när man kommer in i andra affärer!!

 
drack ekologiskt kaffe där dom som sålde det var så JÄVLA SNYGGA SÅ DET FINNS INTE, åk dit och drick deras kaffe så ska ni se på fan
 
 
köpte två asballa ringar!! vet inte vad som hände men det blev två med ormar hahahah. snejks

 
sen, detta med englands kollektivtrafiksystem alltså.. JAG HATAR DET SÅ JÄVLA MYCKET.
förklaring: går man på en buss kostar det 2,50 pund för den resan. vi antog att det funkar som i göteborg, dvs att om man köpt en biljett så spelar det ingen roll om man byter senare eller ej, men vi hade självklart fel. biljetten är bunden till numret på bussen du sitter på, så om du byter buss för att t.ex. inte nr blabla inte går dit du vill utan ett byte krävs, så måste du köpa en ny biljett IGEN. så när vi åkte till camden köpte vi en biljett på nr blabla, och så kommer KONTROLLANTER på bussen. vi ba jaha. vi har ju biljett så käft, typ. så förklarade dom detta och vi fick en bot på 5 pund var. ingen katastrof, dom sa att det vanligtvis skulle kosta 70 pund var, men dom förstod att vi var turister.. men dom förklarade alltså, att man ska köpa ett jävla OYSTER CARD. detta kostar 5 pund i pant som man får tillbaka, och sedan får man ladda på önskat belopp. vi fick alltså göra detta medan vi blev kontrollerade. (notera att vi även hade plankat typ ett antal gånger hahah). så JÄVLA tråkigt. så den dagen förlorade vi väl typ minst 300 kr på bara att åka till själva camden. med andra ord: åker ni till london så se till att fixa ett jävla oyster card direkt, för annars kommer det ändå bara gå en jävla massa pengar!


 
 
megaballamånga bilder, men ja. det var iallafall camden, där var vi i två dagar.
 
förfest på rummet (inkluderar gråt eftersom gubben snarkade så jävligt):
 
 
sen:
 
bollar i londons tak/himmel, lek på lekplats, kyrka, murgröna, OSSSSVVVVVVVVOSV 
 


oså kom vi till.. DISNEYHUSET!!! världens roligaste hus! eller a, disneystore då, världens roligaste affär :pP


 
disneyhuset var fan hur grymt som helst, GÅ IN DIT. 



SEN, hamnade vi på victoria secret, (EN JÄVLA TUR ATT JAG STOD PÅ MIG). mina väninnor ville verkligen inte gå in dit o ja ba men HERREGUD KLART VI SKA oså drog jag typ med dom. det var askul. hahahahah såhär ser victoria secret ut (inom parantes, jag köpte en tröja och ett par nattlinnebyxor!!!!!!!!!!!!!!):
 
(kolla fille HAHAHAHAHAH)
 
 
pink är lätt min favvoavdelning på victoria secret, mamma har köpt massa skit därifrån till mig när hon varit i usa. så nu äntligen fick jag se det sjäääääääääääääälv
 
 
ÖVRIGA BILDER JAG EJ ORKAR FÖRKLARA:
 
 
MINST en toabild från varje resa krävs. puuuush hahahahahahahAHAHhsioghspeojgö
 
 
sen åkte vi hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!1 ett
slutet gott, allting gott
 
 
the clash - london calling
socker |
Upp