Ett fanskap i korridoren

Någon ropar FAN! i korridoren
Helvete, där står en
försupen man i trettioårsåldern
Man undrar: är han omhändertagen?
Jag ropar FAN! i korridoren
Det är ju du


*
Trots din brist på fungerande hjärnceller
Stimulerade organeller i kroppens celler
Du lutar, jag putar
Fan vad pinsamt, eller spännande
Mina läppar vill ha dig, så omständigt varm


*
Trots din stank och ditt förtidsåldrade skinn
Vill jag kalla dig min, vill jag vara din
Stryka en hand över din tinning
Rulla runt i en ring med min pojkvän som inte alls är min
Som inte alls vill ha tjej
Som inte alls vill ha mig


*
I din närhet känner jag mig som prinsessan på ärten
Nära men onära i jakten på den
Prinsen som ska utöka mina känslor och obegåvade viljor
Ge mig liljor
Prins över ingenting
Om du gifter dig med mig får du någonting
Effektiviserat liv med betraktande ögon som stirrar
Det är ju du som gör så min mage pirrar


*
Eller en manshund runt löpande tikar
Eller en supertönt runt pluggande geekar
Du förför mig med din grund, kropp, skapelse
Än så länge
Är jag inge bra för ditt motto
Leva supa dö
Gör mig till ditt motto
Ditt öde, ditt liv, din mening
Jag vill känna på dig, gör mig benig
Som du är
Alla delar av dig gör mig så otroligt kär
Jag är som en brunn och du är mitt vatten
Eller är jag katten och du är natten



*
Eller är jag en ultragay tjej
i ett sovrum fullt med nakna kvinnor
Så tacka aldrig nej till mig
Då vet jag inte hur jag skulle känna mig
Full eller tom, ute eller inne
Du skulle antagligen urlaka mitt sjätte sinne



*
Skrattgropar blir djupare och djupare
Förstår du mig nu, supande dopade gympalärare?
Vinden blåser åt fel håll
och någon gång lär de få reda på att hållet du är på väg mot är fel
Som jaguaren jagar efter sitt byte jagar du efter bärs och piller
För snart är maj här precis som april är
Här och där, i frostens intensiva dagar
Vem vet vad (eller vem) jag jagar?



*
Någon ropar FAN! i korridoren
Helvete, där står en
försupen man i trettioårsåldern
Man undrar: är han omhändertagen?
Jag ropar FAN! i korridoren
Det är ju du



*
På en bensinmack hittar jag mannen i mitt liv
Vinglande, drickande, i brist på tidsfördriv
Hoppa in i min bil älskade man
Så ska jag laga pann-
kakor med sylt åt min försupna lilla man
Antar att det är så man kallar Han
med stort H
Som charmigt vacklar fram på tå, på häl, på fot
Dina brister är inte något hot för mig


*
Pizza på burk eller champinjon på handske
Olivolja puttrande i en blodig sörja kanske?
Jag skojar, baby
Din livsglädje ligger i mina händer
Så tugga med dina tänder, svälj och le belåtet
Då ska jag införa traditioner i ditt liv och så ska vi skratta åt det
Garva åt saker som spårat ur
Lattjat över linjen
Överröstat allt som är allvarligt
Jag lovar, att bo med mig är inte farligt på någon stadie


*
Så ta min hand och bo med mig, supande, dopade gympalärare
Jag ska ta väl hand om dig och låta dig skratta åt allt som är kul
Julen är snart här och då ska vi baka oss lyckliga på allt kul som är jul
Så ta min hand och bo med mig, supande, dopade gympalärare
För jag är beredd att ta din hand på ett, på två, på tusen sekunder
Ta min hand så ska jag lära dig livets grunder


*
Någon ropar FAN! i korridoren
Helvete, där står en
försupen man i trettioårsåldern
Man undrar: är han omhändertagen?
Jag ropar FAN! i korridoren
Det är ju du


*
Som jaguaren jagar efter sitt byte jagar du efter bärs och piller
För snart är maj här precis som april är
Här och där, i frostens intensiva dagar
Vem vet vad (eller vem) jag jagar?





(dikt skriven av mig, vetefan vad jag har för problem i huvet men a..
haha inte klar)

#1 - - Anonym:

awesome!!!!!!!!!!!!

hur fan skriver du så bra? :o

#2 - - alex:

tack :$

vet inte (:

Upp