pinsamheter (puls/puss)


jag skrapar knäna i gatan
i gatan där gamla gubbar, unga flickor och medelålders tvekönade kvinnor/män (?) gått.
puls, puls
du vet ju hur mycket jag sjunker när jag ramlat,
hur mycket jag ljuger när jag blivit påkommen,
hur mycket jag stiger när du kollar på mig,
hur mycket jag skäms när jag vet att jag gjort fel,
hur mycket sanning jag talar när du frågar mig något läskigt och pinsamt.
puls, puls
jag skrapar armbågarna i sanden
i sanden där små pojkar, trevliga föräldrar och kissnödiga katter suttit.
puls, puls
jag vet hur mycket du sjunker när jag ramlat,
hur mycket du ljuger när du blivit påkommen,
hur mycket du stiger när jag kollar på dig,
hur mycket du skäms när jag vet att du gjort något fel,
hur lite sanning du talar när jag frågar dig något läskigt och pinsamt.
puls, puls
puss, puss
och ändå vågar du hålla mig kvar.
och ändå vågar jag hålla mig kvar.


(a world from perfection. and still i keep on holding on.)

Upp