som en barndomsvän eller som en älskare

Smek mig, smek världen
med dina ord, handlingar och händer
cirklarna på min tröja blir ränder
och du suddar ut mina linjer med dina händer

Du har ärr på dina axlar, i ditt hjärta
och du bryr dig inte ens om smärta eller tarantellor
för det handlar om att inte lägga fällor för sig själv
du lägger fällor för mig och jag faller som en tjej


Och för att citera min vän
så handlar det inte om hur länge man står upp
utan hur många gånger man ställer sig upp efter att man fallit
faller du så faller jag
eller så står jag kvar


Du har ett farligt ansikte och en illegal smak
smaken är som baken och baken behöver ju inte vara så nice
det är som när vi var i kissochbajsåldern
är
och kära är vi också
fast kanske inte i varann


Och när du försvann, försvann smaken och dendär (kanske) niciga baken
din svans släpade i marken
och jag undrade


Varför och vart du tagit vägen
vilken väg du tagit och varför du tagit den
varför du inte stannat kvar här, som en barndomsvän för länge sen
eller som en älskare


Dina tårar skrapade som knän mot en asfalt
och vi strödde salt i ett öppet sår
dina tårar var värda mer än socker
mer än värda
men dina tårar, var de önskvärda?


Du stängde in dig i en bubbla en gång, två gånger, flera, mera
och jag lyssnade på din existens fler gånger än flera
och din hjärtrytm slog i takt med min musik
min Joakim
och du bara stod där, fastklistrad med lim
i hörnet av en gata, en ragata
kollade på dig och undrade vad du gjorde
och jag undrade vilken väg du togde


Salivet droppade från din tunga
och jag ville inte att cykeln skulle punktera din lunga
men den rörde, totalförstörde
och gjorde det snurrigt för dina organ
och sedan slapp du följa någon kursplan
för skolan behövde dig inte längre när du blev invalid


Fast det blev du inte ens
men känslan känns fortfarande värre än mens
för det var så de såg på dig


Och jag såg på dig
snett, rakt, från alla håll och perspektiv
och jag såg inget annat än ett passivt sexliv
men jag tyckte du var bra ändå
mycket bättre än ifk


Men när du kunde gå igen så gick du din väg
genom törnen, majsplantor och säd
och jag undrade


Varför och vart du tagit vägen
vilken väg du tagit och varför du tagit den
varför du inte stannat kvar här, som en barndomsvän för länge sen
eller som en älskare


Jag tog mig igenom nationella prov, depression och jävelskap
alldeles själv
och du stod på andra sidan jorden som en tjuv och studerade mig
du tog patent på mina rörelser och min röst
du som inte ens sett mina bröst
och jag stannade ensam kvar här i stadens vimmel
utan dig och utan blå himmel


för på västkusten kan det inget annat än regna
regna tårar från guds ögon, och kanske dina
och dina tårar är värda mer än salt, min barndomsvän
de är mer än värda
men de är inte önskvärda


Spar på tårarna och ta med dig molnen på din vandring
för jag behöver ingen mer brottsling
inga fler farliga ansikten
och inga fler illegala smaker
för smaken är som baken och din bak är inte nice
så ta molnen under armarna och dra åt Edelweiss
jag saknar dig en gnutta, en minut, en hundradels miljontedels sekund om dagen
men när du går kommer jag ändå inte få ont i magen
för nu är mensen över
och det är även dagarna med dig som jag nu förstått att jag inte behöver


pissig dikt, jag vet.
men bara lev med det, jag orkar inteee.

#1 - - L:

W..? <3

#2 - - cornelia von wadstedt!:

Du är så brabrabra Alex.



Visste du att Edelweiss är en blomma?

En blomma som växter högt uppe på berg och är därför svårt att fånga. Vit är den också.



I will flower you into the dark. Haha.



#3 - - alex:

louise: vaa? vadå w? hahahahaha

conne: mjao du är bra. :'(

det gör inget att jag är bra på min dator för jag är dålig på papper (på nationella prov och på soprov också för den delen) och det hjälper inte att jag kan saker inombords, för det kommer inte ut på papper och ååh.

edelweiss visste jag faktiskt att det var en blomma, men jag låtsas att det är en stad. <:

i will flower you into the dark 2 babe! <3

Upp