eclipse (läs inte bokgrejserna om ni inte läst böckerna, för jag typ avslöjar allt)..




eclipse, SKITBRA bok verkligen.
rekommenderar alltså så jävla mycket.
grejen är såhär, att de två tidigare böckerna jag läste, var skitbra.
men filmerna typ suger. alltså jag ville egentligen inte läsa dem.
för filmerna har inte lockat alls. men så fick jag twilight, den engelska versionen, i julklapp. och så tänkte jag att äh vafan, det är väl värt ett försök? och efter några sidor var jag fast. det var den bästa boken jag läst typ! så jävla bra. sen köpte jag new moon, också på engelska. den var lika bra. och sen köpte jag denna, som också var toppen! jag letar runt efter den billigaste breaking dawn, den sista boken. och jag väntar på midnight sun, den första boken ur edwards perspektiv. jag är verkligen askär i domhär böckerna, och alla borde ge dem en chans. de är tiiiiiiiiipptopp! sketabra verkligen. men läs dem på engelska, det är enkel engelska & det är skitfina ord och lala. i'm in love.

jag ska ge er smårecensioner på de jag har läst!:
twilight: den första boken i serien. bella flyttar till sin pappa i forks där hon börjar i en ny skola o grejer. hon får lite ytliga kompisar, jessica bland annat. när hon sitter i bamba första dagen ser hon det vackraste hon någonsin sett; syskonen cullen. hon blir kär i den yngsta sonen i familjen, edward. först iggar han henne skitlänge, men det är bara för att han är vampyr. alltså ni har sett den här filmen och läst boken antar jag, så jag orkar inte gå in på djupet. men de blir kära o lalala och hon dör nästan när hon blir jagad av en farlig vampyr, james. however så dör hon inte & det slutar gulligt på da prom.
new moon: bella besöker familjen cullens hus då det är hennes födelsedag. hon papercuttar sig och börjar blöda. jasper, den nyaste vampyren i familjen blir helt galen och dödar henne nästan. edward blir skitförbannad och bestämmer sig för att lämna bella. han lämnar henne i skogen och försvinner med sin familj. han vill inte skada bella mer. bella mår skit, har mardrömmar och kan inte leva utan edward. men hon finner tröst hos en barndomsvän, jacob. hon får reda på att jacob är varulv, och varulvar och vampyrer är världens fiender. men iaf, bella är självmordsbenägen i stort sett, och försöker göra farliga saker för att få höra edwards röst. hon hoppar från en klippa, och edwards syster alice som är typ synsk ser det och tror att hon begått självmord. edward tror också det och kan inte leva utan bella. han bestämmer sig därför för att åka till volturi och bli mördad. bella räddar honom med några sekunder och det slutar med att edward åker med bella hem och da cullens flyttar tillbaks till forks.
eclipse: edward och bella är stenkära. bella vill verkligen verkligen verkligen verkligen bli vampyr precis som edward är, men edward kräver att de ska gifta sig först. hon säger till en början nej, men det slutar med att hon går med på det då han går med på att ha sex med henne.
edward är i början av boken skiträdd om bella och låter henne inte träffa jacob. han är rädd att jacob ska skada henne då han är en varulv. men sen inser han att hon är mer säker hos jacob då det ränner runt massa vampyrbarn och victoria i stan som vill döda bella, så han går med på att de får träffas. de blir mer intima och jacob berättar för bella att han är kär i henne. hon är inte det säger hon. men när det blir värsta fighten, varulvarna och de goda vampyrerna vs victoria och de onda vampyrbäbisarna kysser jacob bella. hon får reda på att hon är kär i jacob också (detta stör mig något otroligt). edward får reda på att de kyssts, men han verkar inte bry sig. han vill bara att hon ska vara lycklig. men hon bestämmer sig för att välja edward, då hon inte kan leva utan honom. hon får reda på att jacob blivit skadad i slutet av boken, och blir helt emo. jag blir så irriterad. men ja. hon är iaf mer kär i edward, så hon väljer honom. jävla pimp ärhon. men ja. edward blir inte ens sur för att hon är kär i någon annan också. han bara tar emot henne med öppna armar. jävla nörd. jaja hahaha.

snart ska jag läsa breaking dawn också, och då kmr en till liten bokrecension.. haha fan vad usla.
jag är trött.
jag ska sova nu. pussbaaai

socker |
#1 - - Lorissa:

tänker inte tjuvläsa om jag någon gång läser böckerna :)



sv: ja, jag vill helst inte bli ful.. men är less på att bara ha halvlångt och platt :/ Kanske emofrisyr med snelugg och uppklippt ^^

#2 - - frida:

sv; haha tack så mycket:)

#3 - - aylin:

checka in vårt projektblogg. vi designar kläder som vi kommer sälja, jsut nu har vi frågestund. ställ gärna en fråga

#4 - - ALEX:

lorissa: haha gör inte det (:

frida: varsågod :D

aylin: okidoki!

#5 - - I Z A B E L L ♥:

sv: tack , :)

#6 - - Lorissa:

sv: fast för mig gör det inget om jag ångrar mig, det växer ju ut :) Hår är inte så viktigt..

#7 - - ALEX:

izabell: vsg!

lorissa: haha jo, det är klart .

men så tänkte jag också, och det går jävligt långsamt måste jag säga.. mitt hår är fortfarande kort som satan!

Upp