Rosa

Det är inte jag som vill
Imponeras av vackra ord och komplimanger
Det är jag som vill lära ut
Hur man älskar
Det är jag som vill
Få dig så fin du kan bli


Som flaxande påfågelfjädrar mot ett stekhett element
Går du vackert in i flammorna mitt hjärta bär på
Som varmt rosa kramar från en varmt rosa krambjörn
Ler du mot mig
Varmt rosa läppar ler mot mig


Bara du smakar godare än rosa bubbelgum
Marrängswiss, rosa moln.
En klubba
Rosa rock’n’roll vid mitt bord


En godartad smak av elakartad cancer
Angriper aggressivt insulininjektionerna i ditt rosa blod


Du uttrycker dig i fin stil av pessesiva pronomen
Och gåshud på armarna
Rosa gäss flyger mot ensamheten på Afrikas savanner
Savannah hette jag en gång


Rosa ghettofångar peppras smidigt ner på andra sidan Berlinmuren
Igår var dagens Ryssland Sovjet
Och Gustav Vasa skyddade troget Sverige med svärdet i sin hand
Och rosa skidor på fötterna


Gårdagens lekar övertogs av mejeriprodukter och rosa slangbellor
Rosa, rosa, rosa


Gud tittar till oss alla några gånger om dagen
Dig tittar han nog till rätt ofta
Den vackraste människan någonsin
Jag tittar till dig ganska ofta också
Rosa rock’n’roll vid mitt bord


Chansen att vinna dig är en på miljonen
Chansen att vinna kriget på Gazaremsan är en på miljarden
Chansen att passa i piercing är en på… två
Ordlekar, ordlekar, rosa ordlekar


På utsidan leker pojkarna med puttikulor och…


Rosa rock’n’roll vid vårat bord
Jesus säger att det glittrar
Och det gör det

Upp