passion

skapa en egen passion,
säger jag
dålig eller bra
det skiftar från dag till dag

antingen är det mannen i ditt liv
som ger dig sex med lite riv i
om det är en bra eller dålig passion,
det skiftar från person till person

lär dig att tycka om minst en sak
som att hoppa bungyjump från ett skyhögt tak
taffsa oskyldigt på en pojkes bak
platta håret tills det är spikrakt
för att sedan gå ut i det ösande regnet
och betrakta lockarna när de sprider sig i håret

om det betyder något eller om det bara är ett kompisknull
beror på om personen är värdefull

finn några saker i ditt liv du tycker om
sätt dig ner och finfördela dom
fildela dom
eller gör som Jesus, hela dom!

vad du gillar att utöva
sprida kärlek eller bedröva
allt är upp till dig
inte din kille eller din tjej

att äta kalorifylld snabbmat
eller få quinoa och lax på silverfat
vad du vill ha, det väljer du själv
hur du ska spendera din tid på en lördagskväll

antingen är du stängd eller öppen för förslag
åka buss till ingenstans under en regnig dag
läsa metro, fyllas av välbehag
slå sönder en ruta, inte gå efter nån lag

vad du väljer att hitta på idag
väljer ju du, inte jag

imorgon skulle du kunna ha sex med mig en stund
eller sitta på en gata och tjäna mindre än ett pund
rulla ner för en snölös pulkabacke
skrika 'jag klarade mig' fast du brutit din nacke

välj din passion på egen hand
fundera hos tandläkaren medan du drar ut en tand
besök ett främmande tropiskt land
för att finna svar på frågan: vem vill du ro iland?
#1 - - corn.:

DU SKRIVER PASSIONERAT TIHI

helt wounderbart

#2 - - aliix:

tack ruby

Upp