nada más?

Skogshuggarsång

 

Dina läppar smuttar på ingenting
men jag vill inte ha dig, jag har ring?
dina glasögonbeklädda ögon suckar
jag suckar, du muttrar
nån gång måste du lägga av
låt mig drunkna i alla världshav, äta haj
slippa dig


Så sluta tränga dig på, idiot
jag söker ingen mästerpilot
halva inne, kanske?
ditt mod räcker inte längre än bamse
för potatis och brunsås imponerar inte på mig
för SATAN, jag är en gift tjej


Ta tag i någon annan stans och stanna där
jag vill helst inte dela atmosfär
med dig, ditt leende, din underbara lukt
suck
jag orkar inte med dig


Du är ranken över skogsmulle
men jag orkar dig inte
som nytuggat tuggummi eller som skinn på en hund
är du fastklistrad på mig, en stund -
- varje dag förför du mig till gasform
jag är ju gift, åh nej, jag passar inte din form


Det är ditt fel alltihop
så snygg, så häftig skogshuggare
som med finess gör mig ruggigare
än vad jag redan är


Jag är inte kär i dig
min fästman väntar på mig hemma
för vi ska döpa barn ihop
till Greta, Theo, Emma


Försvinn snygga varelse
jag klarar inte uppenbarelsen
att det är du och inte min trofasta man
som tar mig till ett land
där ja som helst vill vara strandsatt
ensam med dig, du och jag alone
men släpp taget om min hand!

Vad är det här?
Virvlande tankar, ingen förklaring
antar att jag är kär
nej, något annat måste vara svaret
seriöst, hur tror du jag ska klara av det?
lämna min man, Greta, Theo och Emma
och vad tar jag mig till när ingen är hemma?
När alla är på sommarromans någonstans
ditt stenhårda tag om min sköra hals


Ät mig då, jag tänder ändå inte på kannibalism
eller bumbibjörnar eller rasism
jag kan inte ta mig till en lägre nivå
där jag behöver stå på tå
eller sträcka mig efter dig


Din hand är min hand
kan vi inte bara ro varandra i land?
nej Jesus i helvetet eller Herkules på jorden
jag har ett liv utanför dina gränser, och de orden
är lika sanna som min kärlek till x-box
jag hör tic-tocs över hela väggen
världen
hela universum tickar
när du nickar till allt jag säger, allt jag vill ha
du gör allt för att själv kunna må bra
vill jag ha dig då?
ja


Varför skulle jag nånsin tacka nej till dig?
du är oemotståndlig och helt jävla omöjlig
men nej tack, jag klarar mig
jag har redan överskott på sånna som dig


Jag är lycklig med läget jag är i
stabilitet och dansbandskamp, det är så det är, vi
ligger vakna hela natten och tänker på varandra
du och jag nakna hela natten och ligger på varandra
oj, nuddade fel tangenter
eh, måste gå och köpa plopp eller center


Sockerbrist eller kanske brist på dig
du ger mig kärlek, du ger mig mig
du är mig, och jag är dig
ta mig till evig kärlek, ta mig igenom dig


Sömn, läkare och föräldrars intyg
jag behöver inget intyg på dig, du är inte (så jätte-)dryg



För du är ranken över skogsmulle
och jag orkar dig visst
du är älsklingen för vissa
men för mig är du en av alla de jag mist
för kvar kommer jag inte ha dig när sommaren blir snö
jag gör tappra försök när snön blivit tö


pepparkaksgubbar och bullar i en burk
potatis på konserv eller turk på burk
fläkten av din mosiga andedräkt överrumplar mig
potatisplättar till lunch, middagen får bli… mig?
ät upp mig, stygga cowboy, sjung till kobojsarna och dansa
ta mig direkt, för med mig kan man aldrig chansa


En sund bris av brist av ingenting
jag saknar din närhet, du är min king
plastporslin och träkorv surrar kring min sfär
åååååååååååååååååååååååååå jag vill ha dig här


Så ge mig din självkänsla, king över ingenting
blås en mosig andedräkt över mitt självförtroende
så ge mig din älsklingshandduk och ett foto från din plånbok
läs eller sjung mig utantill, jag är din sångbok
jag tänker leva för dig varenda dag
aldrig sluta drömma, aldrig sluta ta ett andetag
utan dig fäst med söm i mina tankar
ankare, jag älskar din skönhet och vilda sjungande svanar eller gäss
du är min tro, prins över land och Herkules


Jag kan utan fusklapp lätt stå och förenkla
begrepp och idioti utan att ens behöva tänka
men dig kan jag inte förenkla eller förklara
du innebär underbarhet och livsfara
du är glödhet, mosig och perfektion
men samtidigt ilska och depression
och du är kraften som får mig att bestiga en kulle
För du är väldigt många ranker över skogsmulle

socker |
#1 - - corn:

skogsmulle<3

#2 - - alix:

jafan

Upp