att springa bredvid dig

Jag måste nog öva upp min kondition
för med hjälp av en grymt bra ton
Kanske jag kan ta mig längre
Springa rakt igenom Sverige


Varje gång jag ska ut och jogga
Känner jag mig halvt mördad
störigt jävla tidsberövad
jag klarar inte springa på tiden jag vill
min kondition räcker inte till



mitt mål ligger där, min kropp stannar här
Solidaritet, kan du vänta eller?
Jag vet att jag är seg men inte kan väl jag rå för det heller?
Hjärtat bankar hårt i bröstkorgen ett snäpp åt vänster
hade jag stått vid ett fönster hade det lätt gått sönder



jag mår illa
det går illa



jag kan varken springa, gå eller jogga dit jag känner för
jag blir bara mör, och dör, ja det är det enda jag gör



du blänger på min flåsande mun


själv har du en grund
du vet att ska du springa med mig får du vänta
jag är dålig på att kämpa, jag ger lätt upp i varje gupp
jag är en störig mupp



mitt hjärta slår snabbare än ditt
men jag har gått upp i vikt
på sistone
det förklarar allting
tycker jag
en regnig dag


hur kul är det att anstränga sin kropp
när den bara säger ”stopp,
jag vill faktiskt vara hemma idag!”
hur ska man göra? Ja, vad fan vet jag?



Du suckar, ropar, skriker, pushar
när väl är hemma står du redan och duschar
Mitt mål är att springa rakt in i ditt hjärta
när du sover
när du låter
mig komma in ett slag



Tar mig friheten att skrika ditt namn när jag springer
när jag stannar
när jag sitter
Du är ändå aldrig här
Du är ändå alltid där
Så vad gör jag för nytta i paradiset
När jag ändå inte kan konsten att springa?

Upp