ynka ögonblick då man förstår innebörden av att se upp till sin far



haha bilden.. father and daughter @ google, det är alltså inte jag & min farsa :D



pappa sa något idag när vi åt middag som liksom.. fastnade i mitt huvud. som betydde någonting för mig.. han är ganska smart, men jag brukar välja att inte lyssna på honom, för han är för smart oftast, så man orkar liksom inte lyssna. men nu sa han faktiskt någonting jag förstod och som jag höll med om..


"alex, dethär vill jag att du tar med dig vart du än går. genom hela livet vill jag att du ska tänka på detta, för det är så jävla sant;
människor är falska svin. jag vill att du ska veta att du inte ska lita på vad någon säger. det spelar ingen roll vem det är som säger det, och det spelar ingen roll hur mycket du vill tro på det ppersonen säger, för alla kan vara lika falska. det enda du ska kolla på är vad personen gör. för handlingar och ord är inte samma sak. ord kan vem som helst säga utan att mena det. ord kan låta övertygande, men kan vara så jävla falska att det inte finns. men handlingar visar vad folk egentligen tycker och tänker. så jag vill att du ska kolla på vad folk gör, för det är då du lär känna deras riktiga insida. folk gör bara saker de vill göra. men folk kan säga vad fan som helst."


det här lät så jävla vettigt för mig..
folk ljuger fan som idioter nu för tiden. det har jag erfarenhet av.. jag vet först och främst att jag inte alltid talar sanning, framförallt inte för mina föräldrar. sedan har folk ljugit för mig rakt upp i ansiktet på mig. seriöst, verkligen sånna råa lögner att det inte finns. jag har trott på lögner och blivit så jävla sårad.. folk kan säga vad fan som helst, och sedan göra en annan sak. så om man tänker på folks handlingar, alltså vad folk gör.. så tror jag pappa har rätt. man gör ju bara saker man själv vill göra, saker som stämmer in en själv. fattar ni vad jag menar? åh, det är så jävla svårt att uttrycka sig rätt.. aja, skitsamma. hoppas ni fattar, för det här är fan viktigt och så jävla rätt!

socker |
Upp