kärlek vävd på en akilleshäl

Skuggorna smeker dina läppar
och jag deppar
i mitt obelysta sovrum
mörkret faller över dina breda axlar
och jag kastar
mig hänsynslöst på min säng
tar upp mobilen ur fickan och speglar mig i skärmen
och känner mig så jävla fåfäng
för den spegelbild som tittar tillbaka på mig
är lite snyggare än vanligt
lite snyggare än den förut varit


Trådsmala kvistar kittlar dig i nacken
och du kan slå dig i backen
på att det är dig jag är ute efter


Du säger att du inte fruktar någonting
förutom fruktan att du ska frukta
befrukta
en pessimistisk omvärld med dina värdelösa ord
och jag suktar
efter din mörka kropp
och jag vill lukta
på din hals
befrukta ditt hjärta med min kärlek till mörkret


Under sin munktröja
gömmer sig hud
som tillhör en gud
som tillhör mig
jag känner till vartenda ärr, varenda fläck
så var så god; var så fräck
hugg tag i min läpp
och släpp den aldrig


Strålkastare fångar din bedjande blick
och med en nick
tackar du ja till allt jag kan erbjuda dig
och jag vet att det inte kommer vara som förut
för akut
rusar jag tillbaka till ditt liv
raka vägen in i din famn
och du som hade glömt mitt namn
skrattar sarkastiskt åt ett skämt som inte alls är kul
men nu är jag vid din sida
och då är fan allt kul


Jag har kastat mig in i ditt liv, igen
och återfått en bekantskap
en vän
som för länge sen
var en pojke utan gränser
som jag tillsammans med fastnat i kärlekens djup
men nu är vi värda en sup
visst?


Mina arma armar sträcker sig efter dig
och jag vill nå, men det här med kärlek
är svårare än det ser ut
och du ser hemsk ut,
lilla vän
fan vad det var längesen
jag fick se hur du verkligen ser ut
jag har inte ens vågat tänka på dig
för ditt ansikte har varit tabu
för du
fick mig att gå itu
du bröt mig
förstörde
försvann
du var ju min man
och det är du nu igen
precis som för längesen


Jag är inte ledsen längre
för jag vet att du finns här
du håller hårt i min hand
och du har hoppat av ditt hårdrocksband
och jag vet att du vill hålla hårt i mig, länge
för jag kan se på dig
att ljuset som finns där inne
vill komma ut
hälsa mig salut
och aldrig ta farväl
och det vi står på
är inte mer än en akilleshäl
men det är så jävla värt att stå kvar
för jag vet vad jag har
du är ingen periodare
du är modigare än mörkret
och ljusare än ljuset
så följ med mig in i huset
så ska vi stå tillsammans på samma häl
och slå ihjäl allt som inte vill ha oss
slåss för allt vi vill ha
men allt jag vill ha står redan framför mig
det jag vill ha är dig
du, du & du
så släpp mig inte nu
för en akilleshäl är bättre än ingenting
och vi kommer klara det
så släpp mig inte nu
för allt jag behöver
är du



en gammal going, ja! haha nämen, gammal dikt jag skrivit. pusss jao

socker |
Upp