lax




hade hemkunskapsprov idag.
praktiskt. man skulle vara helt själv, fick inte fråga några frågor..
SJÄLVKLART fick jag laga laxsås och pasta.
jävla slaskmat. det såg ut som på bilden, ba att laxen var typ ful och pastan var makaronskruvar. gott lixom!
sen så var jag JÄVLIGT emo och arg för jag gjorde fan fel hela tiden.
såhär gick det:

1. jag kollade på pappret. det stod en jävla massa saker man skulle göra. ja ba okej, jag börjar med makaronerna. jag satte på plattan o tog en liten kastrull o fyllde på med vatten. efter typ 10 minuter, jag ba HALLÅ, varför blir det aldrig varmt? så fråga jag elin vad det var för jävla fel. hon gick o satte på spisen åt mig.. ehe..
2. jag hackade lök och typ skulle fräta det i en jävla kastrull. det gick bra.
3. sen stod det; skär laxen i mindre bitar. mindre bitar..? vadå mindre bitar? typ.. en centimetersbitar eller fyra centimetersbitar eller tolvcentimetersbitar? ööh.. jag valde att göra typ 2 centimetersbitar. kändes bra. sen kollade jag på hur elin hade gjort.. BIG FAIL ALEX! jag gjorde allt helt fult.
4. broccoli! okej, det stod att man skulle skära bitarna om de var för stora. det var dom väl inte? nää.
5. creme fraise & mjölk ner i kastrullen.
5. jävligt motherfuckertråkigt kom sen; jag skulle göra redning. shaker + mjöl + mjölk = redning. det brände fast i kastrullen när jag hällde i det..
6. broccoli & lax IIII.
7. pastan skulle i vattnet. vad tror ni hände då? JO; jag märkte att jag hade tagit en för LITEN kastrull. SERIÖST! jag fick damp o hällde ner vattnet i en större kastrull o fyllde på med mer vatten, o la i pastan sen.
8. sen blev maten klar o blabla. pastan var god, men såsen.. ja. jävlar. det var nog det äckligaste jag har ätit i hela mitt liv. jag tryckte ner sörjan i halsen och låtsades att det var gott. chill liksom!


ja, ni förstår. men iaf.. nu ska jag inte tänka mer på det, och tänka lite mer på no;n.
kanske inte askul meneeeeeee. det blir kul när jag är klar :'D

om 36 minuter börjar top model 12 :*

socker |
#1 - - Anonym:

sluta svääääääära cooling

#2 - - ALEX:

näjää

Upp