bye, passed

Har tänkt på en sak.
På onsdag, den 9 juni, dvs om tre dygn och några timmar, så kommer jag ha gått ut grundskolan. Seriöst, grundskolan, den där perioden i livet man har många minnen från, där man lärde känna många vänner, där man lärde sig att ett plus ett blir två. På onsdag är den tiden över. På onsdag vid cirka tolv på dagen så är den tiden borta. Över, slut, bye, passed. Dåtid.
Och tiden som kommer efter onsdag är tiden jag kan betrakta som min framtid. Det är perioden av mitt liv där jag kommer gå i gymnasiet, högskolan, flytta till Hawaii?
Det var inte länge sedan vi gick i fyran och livet flöt på. Nu är vi så jävla gamla, så jävla mogna? Snart ska vi ta hand om våra framtider! Seriöst. Snart kommer vi leva i framtiden. Snart är vi vuxna. Om två år är vi arton år, myndiga! Var har tiden tagit vägen?
Nu tänker jag inte tänka på detta mer. Jag tänker använda tiden till något trevligt istället.
Som att kissa t.ex., för jag är riktigt jävla kissig nu.

Puss på dig, grundskoletid. Take care! ♥
(Jag kommer minnas dig)
socker |
Upp