VI KLARAR OSS NOG

Somaliska döttrar springer sin kos
Till närmaste matos
Där de smidigt får äta sig mätta
På pannkakor och plättar


Titta så bortskämda vi svenskar e
Titta på Somalias gröt som ska räcka till minst trettiotre
Svältande barn, och lyckat var ju det (inte)


Ironin leker med min röst
När året omständligt byter riktning till höst
Barnen ammar lyckligt på mammans bröst
Men hallå, jag var först?


Som alldeles för intresserade skolrektorer
blandas kort ut i olika sektorer
”Hit kommer alla gossebarn som söker nytt hem”
”Hit kommer alla som tappat bort sin säng”
Nyheten är pedagogisk och inte alls tillfredsställande
Blanda det med en motbjudande iskall källare


Trumpeten ylar i den kyliga natten
Vem gömmer sig idag under den skrumpna hatten?


Hjärter Dam flätar djävulskt sitt hår
Någon mer än jag som läste det här i veckorevyn igår?


Vintern smyger sig nära inpå
Det är inte mitt fel att himlen inte är blå?
Att servetterna på kalaset är skrikigt gula
Att flickornas klänningar är megafula
Att Pongo ville ha just 101 dalmatiner
Att min favoritfrukt är lättskalade clementiner


Ödet lattjar med folkets vilja
Idag önskar sig frugan en handplockad lilja
Dealen går ut på att jag tillfredsställer det jag behöver
För att sedan roffa åt mig det som blir över
För att i slutet finna ett häftigt resultat
Som kremerade leksaksbilar eller en partners tjat


”Idag är det din tur att laga mat!”
Gubben fylls med bubblande hat
Viljan att kasta en rutten tomat
Eller att slå sönder ett kinesiskt porslinsfat
Klämmer han fram ett leende bakom ansiktshåret
Han tänker ”jag klarar mig förhoppningsvis också genom detta året”

#1 - - corn:

du är FÖR bra :(

#2 - - alexxxxx <3:

haha den texten va typ liite oseriös

eller nä

men den failade

men tack! <3

Upp