låt oss bli dom som försvann

Joakim Bergs ord spränger i högtalarna
Mina högtalare är sprängda
Sönder
Krasade
Jag är kras
Problematiken sprider sig i rummet när Kents nya album spelas om och om igen
Jag är ensammast i Sverige

En undran om var du befinner dig
En undran om varför jag är själv just nu
Svar på frågor om Varför du är ensammast i världen
Svar på frågor ingen bryr sig om, som ingen orkar se

Universum ropar på mig tror jag
Som en önskan om ett vilddjurs kärlek till hösten
Jag dansar, sjunger, vrålar
Till den underbara rösten
Som fullbordar mina högtalare
Mitt rum
Mig
Ge mig en vinterdrog, ge mig allt du har
Texter om kyla, pizza, vantar, värme
Som sommarsnö

Om det här ska vara allt vi hann så
Håll mig hårt, håll mig älskling nu
Jocke Baby Berg vrålar vackra ord som tränger igenom hela mig
Det surrar i halsen, vibrerar i struparna
Jag tror jag sjunger

Huden öppnar sig för förslag
Huttrar, fryser, ryser, fnyser
Vintern är här och på radion spelas Töntarna på repeat
Radion har hakat upp sig
Eller så är Paul Haukka lika galen som mig
Galen i Kent
Galen i tårar

Det luktar vårblomma i träden
Solen tittar önskvärt fram mellan träden i allén
Men din kvot blir inte vår
Din kvot blir sommar
Så låt oss bli dom som försvann
Försvinna under ett bord och några stolar
Fuska till oss biljetter till sommarens konserter

Leva på åska, stötar, vind
-pustar av kärlek och fred
Do you wanna be my hippie?
Do you wanna be my friend?

Ett hopp om ankare, kors och hjärtan flyter runt i våra organ
Du är hoppet i ett iq-fritt land
Och älskling, sträck dig efter min hand
Så gifter jag mig med ett rosa band
I hopp om sjukdomslåga värden och cancerlösa prostator

För gäst ikväll är Jesus, en frälsare, en skapare
Han läppjar på sitt glas
Och ramlösa blir vin
Positiva vibbar med nya fiskar och nytt bröd
Lila bananer och rosa solrosfrön
Kan vi inte springa iväg en stund?
Ge andra en egen uppfattning på vårat mod
Ge andra en vibb om vad vi vågar och kan
Låt oss bli dom som försvann

Upp