jag älskar dig

Tankar på hur världen skulle vara utan dig
en svartvit värld på en svartvit display
Vem skulle jag då spela packa åsna med?
en undran om hur denna värld
skulle vara utan dig
och utan mig
i armarna på dig


Lära känna och ta steget, ja du tog steget före mig
men om du inte hade tagit det hade vi inte delat display
Livet är en skitgrej, men i armarna på dig
blir det lite bättre, typ som brinnande hårspray


Energi, power, adrenalin
kan man jämföra någon med amfetamin?
Ditt skratt, ditt leende, din glada min
du är mitt egna privata lager heroin


Jag har hört en grej om svanar
de byter aldrig livspartner under hela sitt liv
med dig skulle jag aldrig vara passiv
negativ, eller objektiv
jag kan redan tänka mitt ett riktigt lyxliv
med cocktailpartyn, tavlor och fina motiv


Jag känner ju dig nu nästan utantill
du fyller år i april, din favoritskiva är Hagnesta Hill
du älskar att impulsivt ta iskalla kvällsdopp
du vet att jag älskar dig av varje cell i min kropp
mer än vad jag avgudar indiepop



På fredagar vill jag aldrig sluta mysa framför tv:n med dig
jag vet hur man betonar älskar trots att jag är tonårstjej


Jag älskar att se alla sidor av dig:
det glada, det sura, det som smälter för mig
det larviga, det superseriösa som jag alltid garvar åt
det gulliga, det charmiga, när du grillar entrêcote


Det skrämmer mig inte att du är så mycket äldre än jag
att du åldras och blir rostig lite snabbare än jag
för jag livnär ju mig på dina andetag
på dina gosiga armar och på dina hjärtslag


Att det var du som introducerade mig för ordet samlag
Ser jag inte som något konstigt eller ett särdrag


Att vi lever på a-kassa och mitt barnbidrag
i en 1:a i ett litet bostadsområde i centrala Ystad
Det är bara vågat, men eftertraktat och gör mig sinnessvag
Att leva med dig är så underbart


Du ger mig svindel, min vän, min livskamrat
vi klarar oss på nougat och gamla goa citat
dock är vårt privatliv är inte det minsta privat
och vi har inte råd att köpa så mycket mat
Men kärlek kan man leva på tillsammans med en liten undulat
det alla andra påstår är bara skitprat


Politik ger jag blotta fan i, trots att jag är moderat
och det gör ingenting att du är socialdemokrat
Bara jag får tid att sova och jobba med mitt skolvikariat
och rätta prov och ge den som är bäst i klassen toppresultat
Jag är inte arbetslös trots att jag är 19 och använder ovårdat vardagsprat
För jag är en superikon och sjukt obstinat


Vi löser de problem vi får
och håller ihop för evigt, jag lovar, det går!
Jag tror på dig, min trofaste pojkvän
det gör inget att vi inte äger någon parabolantenn
så länge du älskar mig så tänker jag stanna kvar hos dig
så jag ber dig, sötnos, älska mig?


I alla lägen, från sommar till istid
jag ska hålla mig till dig på ljuvlig heltid
för du är mitt syre, min andningsluft
är min kudde, min själ, mitt sunda förnuft
Så lämna mig inte som pensionär
Jag lovar, älskling, du är spektakulär
en månad med astma och ryggbesvär
är inga problem, du är skönlitterär


Lyxigaste, dyraste modeaffär
Du har världens kaxigaste elitkarriär
Utan besvär blir du mångmillionär
på kramar och skratt, du är livsnadskonstnär


Ta mig i famnen, jag är superkär
ta mig i famnen i en mataffär
Jag älskar dig ofta, jag älskar dig här
Så ta mig nu innan vi glider isär


Min prins, min herre, nu skaffar vi oss ett liv
på nutella och bamse, är jag aningen naiv?
Sötnos nu flyr vi till en ny atmosfär
Så ta mig nu i en mataffär

socker |
#1 - - corn:

du ÄR skönlitterär

#2 - - corn:

du ÄR poesi kvinnna

#3 - - alexxxxx <3:

hihaho du är skön!

#4 - - alexxxxx <3:

och en poesi-star!

love youu

#5 - - nilla:

ASFIN

Upp