Händer

Jag följer spåren i händerna
Jag kan fortfarande inte spå, men snart ska jag lära mig
Händer är så underbara när de är små
Och stora
Och smala
Jag älskar benigt folk
Med kulor på handen och tydliga ådror
Dina ådror är tydligare än mina
Lyckost dig, men snart ska jag byta
Kan man byta händer, tänder och midja?
Jag är inte nöjd med någonting man ser på min kropp
Men mina händer
De kan följa dina spår, gå på bordet
Vackla fram och omsluta dina
Mina händer är oslagbara
Med dem kan jag ruffsa till ditt hår
Diskret röra vid ditt lår
Pilla på din övriga kropp
Försöka sätta sprätt på ditt blodomlopp
Händer är vackra
Dina händer är vackra
De är utsmyckade med ringar och armband från någon festival
Jag har fortfarande inte gått på någon festival, men snart ska jag
Du och jag kan gå dit tillsammans
Hand i hand om jag har tur
Mina händer klättrar från din hand runt din midja
Du är gosig, jag är gosig
Låt våra händer vackla tillsammans
Jag har fortfarande inte vågat krama dig, men snart ska jag ta mig mod till att göra det
Jag kan omsorgsfullt omsluta dig med mina händer
Jag kan lätt stryka mina händer över dina kinder
Jag kan ömt känna på dina läppar med mina händer
Dock vägrar dem
Jag skulle aldrig vägra dig
Du är så underbar, kanske den underbaraste jag känner för tillfället
Och en dag kommer mina händer sluta vela
Och en dag kommer mina händer omsluta dig
Känna på dig
Våga
Få dig att inse att jag vill att du ska se mig
Få dig att inse att du är värd mer än skit
Få dig att inse att du inte är värd mer än mig…

Förhoppningsvis kommer den dagen
Och om den inte gör det
Kan jag alltid råka släppa detta papper utanför din dörr
Råka skjuta in det mellan dörren och golvet
Springa iväg som en dåre
Och förhoppningsvis inte glömma att skriva under med mitt namn
Och förhoppningsvis inte missa att du flyttat ifrån din bostadsrätt
Och förhoppningsvis inte ge texten till någon helt annan som i och för sig också kan bli väldigt glad…
Jag älskar mina händer, jag älskar dina händer
Jag vill att du ska älska mina händer
Jag vill att du ska älska mig
Farväl min sköna
Och hoppas det här brevet blir slängt i en soptunna någonstans
Så mina händer kan få våga göra allt det där jag önskar att de ska våga
De vågar fortfarande inte, men snart gör dem
Och om de inte gör det
Existerar detta brev fortfarande
Och din mun är säkert stor som en kanonkula när du läser denhär raden
Eller denhär raden kanske, som för den delen är den näst sista

Farväl till dina händer skriver mina händer som blivit tillsagda av min hjärna som gärna vill ha dig…

#1 - - corn:

jag älskar dina texten!

dem är helt underbara.



någon gång, ska bli lika bra som du

någon gång, ska jag sluta falla

greppa taget

och fatta

precis allt

precis som du

när jag nått din gräns

ska jag rymma

rymma med dig, till en stad

en fin liten okänd stad

i staden ska vi ragga, ragga på mörka underbara män

vi ska älska männen, älska med männen

fullt ut

och sen

ska vi flytta in hos dem,

skaffa barn,

skaffa vänner,

skaffa släkt

och sen

sen ska vi rymma tillbaka hem sverige

som inte längre är vårat hem

sakna den okända fina lilla byn

som för oss blivt allt

i sverige ska vi skriva en bok

om det som faller oss in

boken ska bli världs berömd

och finnas till för omvärlden

för för den omvärld

som inte greppat de två orden

meningen med

och

för dem som inte greppat

de tre orden, de tolv bokstäverna

jag älskar dig.



jag är random, ja vet,

jag skulle bara skriva några rader

men det blev mer än så.

#2 - - corn:

det skulle stå MENINGEN MED LIVET

haha fail.

#3 - - alexxxxx <3:

haha så söt

love you

jag vill ha en mööörk man <3

Upp