amanda jakobsson




♥ Amanda Jakobsson
Lilla gumman, vart ska jag börja?
Du och jag har känt varandra så OTROLIGT jävla länge.
vi typ.. började i spädbarnsperioden
när vi typ inte visste vad vi själva hette (eh,konstigt! vi var ju spädisar, ahja),
och har hållt kontakten enda sen dess.
vi var typ bästisar fram tills jag flyttade till eklanda när jag var.. 6 år?
när jag bodde där var det svårt att hålla kontakten och så,
men du och din familj brukade ändå komma och hälsa på.
ni tog er alltid hem till oss på era cyklar. du på din röda.
vi brukade leka med mina små jävla pongohundar, kommer du ihåg det?
plastgrejer som var fula som få, som vi älskade.
fan vad längesen det var.
sen gick det några år, och i 3an bestämde mamma och pappa sig för att göra slut.
då ville mamma flytta tillbaka till göteborg igen och jag ba YES.
jag hade lite problem med kompisarna i eklanda och det kändes skönt att komma där ifrån.
jag kom på skolbesök i mitten av 3an och det var skitläskigt.
jag var helt själv och ville inget hellre än att placeras i DIN klass.
från början ville de att jag skulle börja i C, men vad fan hade det blivit av mig då?
rena rama tönten, allvarligt!
men jag fick som jag ville, B var min plats helt enkelt.
du min vän visade mig alla i vår klass och presenterade mig för alla.
du fick mig att känna mig hemma!
det var asgrymt, och sen när jag började i 4an så lärde jag känna alla fort och det gick liksom bra för mig.
jag blev tillsammans med chedde, edwin, w eller vad man vill kalla honom (HAHA!) och var mycket med honom och kalle i 4an och 5an. men också mycket med dig, ella och elin.
sedan typ.. vet inte, men det hände något i 6an eller nåt, och jag började vara med fanny konstigt nog, vi var inte lika någonstans. men det gjorde jag i alla fall och hon.. typ fick mig att inte vara med dig så mycket. hon ville ha mig enskilt eller hur man ska säga? samtidigt lärde våran klass känna A och jag var mycket med emosarna, nilla soso osv.
sen helt plötsligt bröts bandet mellan mig och fanny när fanny blev kompis med line, och jag gillade inte line. haha kanske är därför jag och hon inte är så... nära idag. hur som helst var jag mycket med dig och elin och ella. sen blev jag ovän med ella något så in i helvetes jävla helvete och hennes mamma också för den delen. haha våra bråk, tjaffs.. skitsnack och ja, gud vet vad. en riktig skitperiod.
sen fick jag på något sätt henne att byta skola.
sen började conne och jag blev kompis med henne lite.
sen tog hon max från mig och jag hatade henne för evigt typ, haha!
nä inte nu längre. nu är vi T I G H T!
men hursomhelst så.. ja, det är perioder då vi är mycket och lite större perioder, eller glapp, då vi inte är alls. det känns som att vi var mer med varandra när jag bodde i eklanda till och med. det finns något emellan oss trots att vi bor så nära varann och trots att vi känt varandra så länge.
det känns som att du repellerar mig, att du inte gillar mig.
du och elin, ja.. ni liksom. jag vet fan inte.
ni tycker jag är extremt konstig.
vilket jag är, men..
ni
a
jag vet faktiskt inte.
slutsatsen av denhär aslånga texten om dig, min bästa söta vän, är att jag saknar dig och att jag vill ha dig tillbaka igen. jag vet att du inte ens läser min blogg, men om du skulle få för dig att göra det nu någon dag och du skulle råka läsa detta.. eh, prata med mig?
i need it.
i need you.
älskar dig amanda jakobsson!
puss.

socker |
#1 - - nilla:

tack för den.. :(

#2 - - alex:

vadå tack för den?

#3 - - alex:

jaha emosarna HAHAHAHa

ni var emo då <3

Upp